Frågor från producenter

 

Min producent är redan registrerad, hur lägger jag till mig som kontakt?

Kan jag lägga till fler kontaktpersoner till min producent?

Vad kan en kontakt ha för behörigheter? 
 

Frågor om produktioner

Hur hittar jag mina produktioner?

Hur skapar jag en ny produktion?

Hur lägger jag in en inbäddad kod till mitt youtube eller -vimeoklipp?

Hur hamnar produktionen under fliken ”Bokningsbar”?

Hur hamnar produktionen under fliken ”På turné”?

Hur hamnar produktionen under fliken ”Arkiv”?

Kan jag själv välja när min produktion ska publiceras?

Kan jag välja vem som ska stå som kontaktperson för en produktion?

Vem får bokningsförfrågningarna som skickas?

Vart kan jag hitta och överblicka mina bokningsförfrågningar?

 

Min producent är redan registrerad, hur lägger jag till mig som kontakt?

Om du inte själv är registrerad som användare men vet eller ser att din producent redan finns registrerad så kan du be om att få bli påkopplad som kontakt.

  • På startsidan "Hem" väljer du att registrera dig som producent eller arrangör
  • Välj en av dessa användartyper så kommer du vidare till registreringen
  • Fyll i dina personliga uppgifter
  • Skriv in namnet på din producent/arrangör
  • Välj namnet som kommer upp i menyn
  • Klicka på "Lägg till mig som kontakt till vald producent/arrangör"


Ett mail skickas till den som är huvudkontakt för producenten med instruktioner om hur hen går tillväga för att godkänna någon som kontakt. Det är också huvudkontakten som i samband med godkännanden lägger till behörigheter för den nya kontakten:

  • Gå till "min producent/arrangörssida"
  • Klicka på "ändra" i rutan för kontakter
  • Där syns den nya kontaktpersonen. Kryssa i de behörigheter kontaktpersonen ska ha.

Tillbaka till frågorna

 

Kan jag lägga till fler kontaktpersoner till min producent?

En användare måste själv registrera sig och be om att få bli kopplad till en arrangör för att kunna bli kontaktperson till en producent.

Tillbaka till frågorna


Vad kan en kontakt ha för behörigheter?

En kontakt kan ha flera olika behörigheter, du kan också välja om kontakten ska vara synlig eller inte för övriga användare. Det är huvudkontaktpersonen som går in och sätter behörigheter på alla kontakter som är kopplade till producenten.

Huvudkontakt
Huvudkontakten har full behörighet. Endast en person kan vara huvudkontakt.

Administratör
Användaren har full behörighet och kan se och redigera all information på alla sidor.


Uppdatera produktioner
Användaren kan endast uppdatera information på produktionssidorna och se (men inte radera) mottagna bokningsförfrågningar. Användaren kan inte redigera producentsidan.

Aktiv
”Aktiv” behöver vara ikryssad för att kunna ge användaren behörigheter. Om endast aktiv-rutan är ikryssad kan användaren se producentsidan, produktionssidorna och bokningsförfrågningarna men inte ändra eller lägga till information. För att kunna göra det behöver användaren ha berörigheterna ”Administratör” eller ”Uppdatera produktioner”.

Synlig på producentsidan
Användaren syns som kontakt på producentsidan. Kryssa ur rutan om användaren ska vara osynlig för övriga besökare. 

Tillbaka till frågorna


Hur hittar jag mina produktioner?

Alla dina produktioner ligger på din producentsida som du hittar i den övre menyn till vänster. När du klickar på den kommer du direkt till din producentsida i redigeringsläge.

Tillbaka till frågorna

 

Hur skapar jag en ny produktion?

Du går till din producentsida och klickar på ”+ skapa ny produktion” som finns till vänster vid dina produktioner. Tänk på att du måste ha rätt behörighet för att kunna skapa en produktion.

Tillbaka till frågorna

 

Hur lägger jag in en inbäddad kod till mitt youtube eller -vimeoklipp?


Vimeoklipp

  • Gå till ditt vimeoklipp på vimeo.com
  • Klicka på ”Share” till vänster
  • Kopiera embed code, alltså den inbäddade koden.

Tillbaka till frågorna

 

 

Hur hamnar produktionen under fliken ”Bokningsbar”

Du kryssar i rutan för ”Ja, produktionen går att beställa” under ”Föreställningsinformation”

Tillbaka till frågorna


Hur hamnar produktionen under fliken ”På turné”

Du kryssar ur rutan för ”Ja, produktionen går att beställa” under ”Föreställningsinformation”

Tillbaka till frågorna


Hur hamnar produktionen under fliken ”Arkiv”

Föreställningen lägger sig i ”Arkiv” om turnédatumet har gått ut. Du behöver därför gå in och ändra turnédatumet om du fortfarande vill att produktionen ska ligga som bokningsbar.

Tillbaka till frågorna


Kan jag själv välja när min produktion ska publiceras?

Ja. Du behöver inte publicera din produktion direkt utan kan arbeta med den tills all information är komplett.  Om du vill att produktionen ska publiceras automatiskt vid ett visst datum kan du ställa in det när du klickar på ”publicera”.

Tillbaka till frågorna


Kan jag välja vem som ska stå som kontaktperson för en produktion?

Alla kontakter som är kopplad till din producent kan stå som kontakt för en produktion. Under ”kontakt” anger du vem som ska stå som kontakt.

Tillbaka till frågorna


Vem får bokningsförfrågningarna som skickas?

Den som står som kontakt till produktionen får alla bokningsförfrågningar som skickas. En kopia går dessutom alltid till producentens huvudkontaktperson.

Tillbaka till frågorna

Vart kan jag hitta och överblicka mina bokningsförfrågningar?

Alla bokningsförfrågningar som görs på en produktion skickas via mail. Du kan också hitta och överblicka dina bokningsförfrågningar under ”Mina bokningsförfrågningar” längst upp på sidan.

Tillbaka till frågorna