Om ADAS teater
ADAS teater arbetar normkritiskt och feministiskt i den fysiska teatertraditionen och gör föreställningar som lyfter tystade historier och perspektiv för att sprida kunskap och njutning. ADAS grundades 1993 och har sin bas på Konstepidemin i Göteborg.
Om ALDRIG GLÖMD:
”Karismatiskt så att det förslår! /…/ överhet och myndighetspersoner parodieras. Briljant agerat när det lustmördas! Som effektiv kontrast fastslås sanningar i de odramatiska glipor Aldrig glömd försetts med /…/ stor scenkonst" – Kulturbloggen
”Det är ett finstämt, ytterst känsligt drama Fia Adler Sandblad driver upp till ytan för beskådande för den som vill se. Något som inte bara kan bedömas för sitt agerande men som en verklig gärning, en medveten aktion för en ny förståelse, förlåtelse, för ett nytt liv” – Tidningen Alba
"en försonlig föreställning med fin energi /.../ Adler Sandblads energiska spelstil ger föreställningen fin dynamik" – Göteborgs-Posten
Om CAMILLA FÖRSVANN:
"Drabbande teater om prostitution" – Göteborgs-Posten
"En livsviktig föreställning som alla borde se” – Bohusläningen
"Övertygande och konstfullt" – Realstars
"Så sällan ser man så sann och obarmhärtig dramatisering av en skoningslös verklighet. Gå och se" – Publik kritik
Om KÄRLEKEN, DÖDEN OCH VI:
"En trehövdad ensemble framför tre parallella monologer, med inslag av sång i musikalstil. Greppet är uppfriskande och sångerna vackra" – Göteborgs-Posten
"…känslorna efter denna fantastiska föreställning, det kryper under skinnet av blandning mellan det tyngsta och det vackraste" – Publik kritik
Om JAG ÄR ETT BARNHEMSBARN:
”[…] en sällsynt föreställning, på en gång själsmogen och sceniskt komplett.” – Göteborgs-Posten
”Fia Adler Sandblad gör stor teater av sitt eget livs historia” – GT
ADAS teater stöds av Göteborgs Stad, Västra Götalandsregionen, Statens Kulturråd och ABF. Vi stöds även av Konstnärsnämden, Svenska Författarfonden Dramatikerutskottet, Stiftelsen Längmanska Kulturfonden och Wilhelm och Martina Lundgrens understödsfond.